JD&D
(5ШЬСо5р1ау
Я в 15 лет: Теорема Пифагора никогда не пригодится мне в реальной жизни, зачем я это учу?
Я в 27: Итак, если жрец находится на расстоянии 30 футов в воздухе, а его союзники - на расстоянии 20 футов, но на земле, может ли он достать их Благословением?
Если персонаж получает одним махом урон равный или превосходящий его фулл хп но в минусе, то он немедленно умирает. Никаких трёх спас бросков против смерти. Вернутся можно только высокоуровневым воскрешением.
4/33 - 37 = -33 (труп)
Ролевки это кооперативное развлечение и в нем нет смысла если кто-то "страдает" и точно так же при правильном подходе и адекватной группе фан получать может каждый.
Да, я совершенно точно не отводил с десяток модулей по нарративным системам типа WoD, не было у меня 23-сессионного модуля по Гурпсу (который изрядно потрепал мне нервы, но за который я благодарен) и совершенно точно не веду две ролевки в этом месяце.
И вместо вопроса "зачем ты хочешь это сделать?" начать спрашивать "Как ты хочешь это сделать?" с соответствующей интонацией.
Также хорошей идеей будет обсуждения после игр.
Плюс проблема парня выше не в самом энкаунтере, а в отношении к игрокам.
Steely Resolve (Ex): Your supreme dedication and intense focus allow you to temporarily set aside the pain and hindering effects of injuries. When an opponent strikes you, the injury does not immediately affect you. You have a delayed damage pool that allows you to forestall the effects of many injuries. This pool begins at 0 with each encounter. When you are attacked, any hit point damage the blow deals is added to your delayed damage pool. At the end of your next turn, you take damage equal to the total stored in your delayed damage pool, which then resets to 0. Any healing you receive can either increase your current hit point total as normal or reduce the total damage in your delayed damage pool. When you receive healing, you choose whether it affects your damage pool, your hit points, or both (you can split the amount of healing as you wish). Most crusaders opt to keep as much damage in their delayed damage pool as possible to maximize the benefit of their furious counterstrike ability (see below). Special effects tied to an attack, such as energy drain, stun, and so forth, still affect you as normal, and their effects are not delayed by this ability. For example, if you are bitten by a venomous spider, you must still attempt a Fortitude save against the poison immediately, even though the bite damage shifts into your delayed damage pool. By the same token, any other special attack that imposes a condition, such as a medusa’s petrifying gaze, takes immediate effect on you. At 1st level, your delayed damage pool can hold up to 5 points of damage. Any damage beyond that comes off your hit points as normal. The maximum damage your pool holds increases by 5 at 4th, 8th, 12th, 16th, and 20th level.