Дневник разработчиков Stellaris №286. Страх и археотехнологии в наборе историй First Contact
"Привет всем! С вами PDS_Iggy, и я расскажу всё о «Страхе темноты».
Это новое сюжетное происхождение First Contact повествует о разделённом народе. После взрыва планеты в родной системе недоверие и ксенофобия укоренились в сознании народа до такой степени, что большая его часть сбежала с родной планеты в надежде скрыться от остальной галактики.
⠀
Входящее сообщение:
Эта разобщённость народа отражается в происхождении: так как значительная часть государства живёт на соседней планете, ваши альтернативные исследования и размер пула лидеров сокращаются. Но это компенсируется любознательностью оставшегося народа: вы находите больше аномалий, исследуя просторы космоса.
В «Страхе темноты» вы начинаете в уникальной системе с двумя заселёнными планетами — раскольники живут на соседней орбите (в случае с Солнечной системой второй планетой будет Марс).
Вам следует извлечь максимум выгоды из своего положения. Соседи очень своенравны, но при правильном подходе они могут стать сильным союзником. Проследите, чтобы они не испортили ваш выход на галактическую арену.
Что бы ни случилось, помните, вы — один народ и сильнее вместе. Кстати, у ваших соседей по планете есть технология маскировки.
⠀
Теперь отправляемся к MrCosmogone и его чудесным археотехнологиям, которые появятся в рамках обновления от хранителей!
Проходя в музее мимо старой лазерной пушки в стеклянной витрине, не думали ли вы, что не всему место в музее? Что, возможно, ирассианский тяговой луч мог бы не пылиться, а приносить вам пользу.
Для всех обладателей Ancient Relics у меня хорошие новости!
На местах раскопок теперь могут появиться залежи малых артефактов, добыча которых ведётся орбитальными станциями или при колонизации планеты.
Теперь малые артефакты будут использоваться в новых археотехнологиях, которые откроют новые постройки, модули космических баз и компоненты для кораблей, и будут требовать малых артефактов.
Есть несколько способов получить археотехнологии. В награду за проекты «Секреты предтеч» будут даваться технологии для исследования уникальных археокомпонентов:
Мощь предтеч у вас в руках.
⠀
Несколько мест раскопок теперь могут открыть доступ к новым технологиям. Археология — наиболее надёжный способ их получения.
За работу, Оксигал, и чтобы эти исследования были на моём столе к концу недели!
⠀
Все эти технологии находятся в области социологии в новой категории археологических исследований. Эта наука занимается внедрением древних технологий в машинерию и вооружение. Открытие таких технологий потребует много времени и сил, но, к счастью, в этом деле нам будут помогать специализированные учёные, которые также заинтересованы в древностях.
Если выбрать происхождение «Осколки прошлого», при котором игра начинается на реликтовом мире, то факультет археологических наук будет открыт сразу и заменит собой начальную научную лабораторию.
И если этого всего недостаточно для удовлетворения вашей жажды археологических исследований, если вы всё ещё хотите копать глубже, то у нас для вас есть бонус за стремление!
С увеличением производства малых артефактов нам пришлось увеличить и их текущие затраты. Мы также воспользовались моментом и добавили отображение артефактов вверху экрана рядом с другими стратегическими ресурсами.
И хотя приобретать артефакты на рынке всё ещё нельзя, их теперь можно использовать в торговле с другими государствами!
У меня не хватит места показать вам всё, поэтому держите небольшой тизер.
Подробнее
Origin Highlight: Fear of the Dark and Archaeotechs | First Contact Story Pack,Gaming,stellaris,paradox interactive,official,pds,grand strategy,sci-fi,scifi,strategy,Do our Devs Iggy and MrCosmogone have a phobia that something's always there? ???????? Or are they just finding new uses for minor artifacts? Read the text version here: https://pdxint.at/3JRTVDi --------------------------------- You are not alone! The galaxy is vast and full of wonders, but it’s also full of alien empires you’re going to encounter, whether you’re ready or not. First Contact offers a set of new origins and mechanics that give players the chance to tell stories about their civilizations’ early encounters with visitors from the stars — ones that may not have come in peace! Wishlist the First Contact Story Pack today: http://pdxint.at/3WfroKs Get Stellaris on Steam: https://pdxint.at/3SgJg61 For News and Announcements follow Stellaris: --------------------------------- Website: http://stellaris.com Twitter: http://twitter.com/StellarisGame Facebook: https://www.facebook.com/StellarisGame Discord: http://discord.gg/stellarisofficial Forums: https://forum.paradoxplaza.com/forum/... #Stellaris #firstcontact #announcement #2023 #new #developer #newrelease #dlc #rts #stellarisgameplay #gaming #multiplayer #space #spacegames #grandstrategy #strategygames #pcgames
Fear of the Dark Fear of the Dark A century ago, one of the planets in this empire's home system was destroyed by a freak asteroid. Some believed this was a malicious attack by an alien species. Others brushed off these concerns as mere paranoia. The tension between the two groups grew so great that a newly-terraformed planet was granted to the fearmongers. Effects: - Start with a third of your population refusing to explore space, living on a separate planet. - The separatist planet will provide unique events and benefits. Anomaly Discovery Chance: +10% Anomaly Research Speed: +20% Research Alternatives: -T Leader Pool Size: -T ($74 Govemmei
It seems that the scientists on our partner planet have made several new, and admittedly insightful, breakthroughs Into the field of • statecraft. Despite their parochial tendencies, it's fair to say that in r , this case their technology has outstripped our own achievements. ■ 'i| Burrow they are willing to share their insights with us In exchange for us slowing down our space exploration - a steep price, to be sure. Rne. we will comply. | Girridar ^ Send in the spies. * ~ Are they mad? We would never agree t< Mitron Alliance: § Divider 5 Tech progress gained: ^Planetary Unification +100.0% Exploration Put on Hold modifier added for 10 Years, giving the following effects: Survey Speed: 50% Hotkey:
I Earth « .*■ Sd ^ “ >Ss 3 3 2 Santa Maria :e Ship fiF Wx' $ 100% fitfQQQQQ i Alakija ■r *%.'r The First Clearing While the news confirming existence of aliens was not entirely unexpected for Earth, It was felt worse on Haven. They were living with the minuscule hope that perhaps the Divider's destruction was just a freak accident, but now they are convinced that the universe is out to get them. "We need to destroy these Aliens before they can come here and finish fhe Jobl" Is fhe type of frantic cry being broadcast on Haven media. That's the galaxy we live In. They will adapt soon enough. This is nonsense. Block their transmissions.
Recent reports indicate that Haven has now deployed a fleet to patrol Sol. They appear to have developed cloaking technology. Thankfully, they have agreed to share their frequencies with us. Acknowledged. Divider g Haven Defense Fleet « Corvette x>% m 100% 9 o% ^QQÛCQ $>o Ning Ouyang Home Base None
Archaeological Site Finished An archaeological site In our empire has been fully excavated Ok Tinab Va * 2 2
Zroni Storm Caster The Storm Caster is not quite Zroni Technology. We simply realized that exposing zro to extreme conditions could cause it to release its potential energy in an erratic manner, leading to all sorts of dangerous interferences and phenomenon. After a few incidents, we have discovered a way to harness this energy through Zroni-made crystals to produce a powerful psychic storm in a solar system. Cost. »^75 <*34 Base: ^100 <*45 Modular Engineering: -25% Base Time: >< 360 Upkeep: £20.00 * 1.00 Creates an Artificial Storm in the system: Blocks Sensors Reduces Ship Speed and Fire Rate Nullifies Shields
Baol Organic Plant Planet Limit: 1 260 ^570 <^24 Upkeep: 02.00 ♦ Food from Farmers: * 1 Sf Consumer Goods from ^ Farmers: >0.50 Farmer Jobs: +2 Farmers produce # Food Approx Jobs Production: #28 The Baol Organism had a unique way of producing tools. Given the species' relative slowness, they would simply grow them out of organic matter in locations that were half orchard, half factory. With the proper genetic adjustments, we could also grow various commodities and tools alongside our regular crops.
Cybrex Mining Hub To build their ring world, the Cybrex relied on highly efficient mining drones to survey and harvest orbital resources. Cybrex-made memory chips and sensors could outfit our own mining drones, so that we might put their millennia old algorithms to good use. Cost ^75 <f9 Base: ^100 (fU Modular Engineering: -25% Base Time: *ji-360 Upkeep: (£ 1.00 System Modifier Mining Station Output: +100%
Moon Base The Shield Generator The Initiative moon base was kept operational for several centuries, but with no signs of containment failure the forces were gradually scaled back. Shifting alliances and infighting between the various Initiative members eventually left the base completely deserted. Automated systems were left in place to maintain the shield surrounding Party C's homeworid, and they have, incredibly, remained functional up until now. Alas, a critical power cable was severed when our archaeologists dug their way into the subterranean generator chamber. After 75,000 years of continuous operation, the shield is no more. Curious. ISS Calcinium: Minor Artifacts Found: 010.00 (Tinab V): Change planet class to Relic World Research option gained: # Ancient Shield Overcharger Tech progress gained: # Ancient Shield Overcharger +25.0%
Faculty of Archaeostudies Empire Limit: 1/1 % 480 <*>400 <>50 Upkeep: $20.00 Empire Modifier Research Speed (Archaeostudies): +150% Planet Modifier Archaeo-engineer Jobs: +3 Л Arch a eo-engineers turn Si Consumer Goods into # Ф Research Points If built on a Relic World: Research Speed (Archaeostudies): +50% 0 Minor Artifacts from * Archaeoengineers: +0.5 Approx Jobs Production: #21 09 02 Approx Jobs Upkeep: Si 6 A series of laboratories dedicated to the studies of technological applications of minor artifacts retrieved from elder empires.
Archaeo-Engineers Combining proven archaic technology with contemporary engineering will give us a timeless advantage.
16.5K +3 0 +0 ¿0+0 jy o +o J 0+0 >0+0 «/O+o #*15K +0 <* 1.5K+3 IJ" * f j4i 44 0 / 4 29 1 /3 3 / 20 Minor Artifacts <*1.5K+3 Sell to Private Collectors <*25 Proclaim Superiority <*50 Discover Precursor Insight <*250 Discover L-Gate Insight <*750 ?????? ?????? ?????? Museum Exhibits (Planetary Decision) <*50
Resources Energy Credits Minerals Food Consumer Goods Alloys Minor Artifacts Information Favors \ A.' •It 1 • - i m m to* O \ Wok A /1D i r / A ' * • * • SL - / \3U i H'Runi Empire Gives X Minor Artifacts - 108 + Monthly Minor Artifacts 0 +
X ^ Bing Bling Bing Bling-class Titan Production Build Urne Upkeep Cost Ship Stats Powef Hull Points Armor Shields Evasion Speed Damage Special Values Cloaking Strength 1800 $24.62 ‘^-5.21 ^ 2874.00 A 200 ^-1.00 O 306.00 ♦ 148 15000 6120 7200 &0% 175 549.35/-*-1 *CÛÛÛÛ Controls Clear Design Ship Role Auto-complete ship Save Auto-upgrade
Planet Devastated Crollus almost all the local population has been forcefully regressed to the pre-sapient stage by the Devolving Beam on our Colossus. Click to select planet Crollus Double-Click to Go To Location Right-click to dismiss
Lithoid 1 Lithoid 20 Humanoid 8 ©©0338 © 8© O&© Indentured Servitude 0^0 Forcefully Devolved Army Damage: -10% Resources from X Jobs: -10% Pop Growth Speed: -10% Leader Experience Gain: -25% Ihe brutal devolution process endured by this species had a strong negative impact upon their abilities.
Stellaris Dev Diary,Stellaris,Игры
Живой металл дропается минимум из трех типов аномалий, одна из которых повторяемая "Экспедиция под лед" и еще бывает дропается после археологии. Так как компы тоже проходят проверки на археологию и аномалии, даже в маленькой галактике к лейт гейму будет 2-3 залежи живого металла. В большой галактике и того больше. Играя на 1000 планет, я видел в среднем 5-6 залежей за ран. Так что говорить, что он супер редкий не стоит. Он регулрно выпадает. Ну и он гарантированно выпадает при уничтожении миров контингенции. Вот только если в ранних апдейтах от живого металла был толк. Это был крайне важный военный ресурс, который давал реген на корабли. То сейчас за него можно прожать +50% к скорости постройки мегасооружений. Полезно? условно. Да, ты чуть быстрее выйдешь в лейт. Но не более того. Единственное зачем он реально помогает - застроить быстро всю галактику вратами. Никаких модулей на живой металл, ни связанных техов, ничего нет. А жаль. Даже прожимаемого реген буста тоже нет. Военное применение в итоге невозможно
А также может быть новые модули меньше энергии жрут
И нет, я не перепутал, так как я сражался со всеми Кризисами в той игре.
RimWorld fan triger
Особенно если маскировка не будет спадать после использования прыжкового двигателя.
Устраивать рейды по тылам, а может даже захваты планеты выглядит неплохой фичей.